معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

فراخوان نمایش موزیکال «منطق الطیر» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۸۶۹۲
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
فراخوان نمایش موزیکال «منطق الطیر» منتشر شد
نمایش موزیکال «منطق الطیر» را بر اساس اثر ارزشمند عطار نیشابوری و یکی از گنجینه‌های ادبی فارسی به کوشش «مریم شریف‌زاده» و تاثیر از خلاصه‌ی منطق الطیر دکتر «سید صادق گوهرین» روی صحنه می‌رود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم شریف‌زاده، آهنگساز و کارگردان این نمایش، طی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از  کودکان و نوجوان ۸ تا ۱۵  سال برای عضویت در گروه کُر این اثر دعوت کرده است. این فراخوان حضور سایر علاقمندان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور را نیز شامل می‌شود.



در حال حاضر کودکان و نوجوانان از سراسر ایران و هم‌چنین فارسی‌زبانان خارج از کشور در حال تمرین‌های اولیه این نمایش به صورت مجازی و آنلاین هستند.

 

در سال‌های گذشته نیز مدرسه موسیقی آفرینش نمایش‌های موزیکال ویژه کودکان و نوجوانان مانند «جوجه اردک زشت» و «شیرشاه» را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده است. با نوجه تجربه‌های پیشین، این بار تلاش بر این است تا  آثار گران‌بهای ادبیات فارسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان  با شیوه‌ای نو و مشارکت پویای آن‌ها اجرا کرد.



 در این نمایش علاوه‌بر توجه به ادبیات و موسیقی سعی شده تا پرندگان بومی ایران نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست معرفی شوند.



مریم شریف‌زاده (آهنگساز و کارگردان)، الیناز خانجانی (مدرس فن بیان)، محمدرضا محمودپور (مدرس تئاتر)، خشایار حاجی سید جوادی (مدیر هنری) و سارا هاشمی (مشاور رسانه‌ای) در این اثر نقش خواهند داشت.

مدرسه موسیقی آفرینش در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه ترویج و آموزش آواز کلاسیک، سلفژ، صدا سازی و آشنایی و آموزش ساز‌های ایرانی و کلاسیک بوده است.



مریم شریف‌زاده موسس این مدرسه، برگزیده جشنواره موسیقی فجر و رتبه یک کارشناسی ارشد، سال‌ها مسئولیت گروه کُر و ارکستر کودکان مدرسه بین الملل را عهده دار بوده است. او سابقه ۲۰ سال تدریس موسیقی را دارد و همچنین تجربه آموزش آواز به بچه‌های کار و خیابان را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.



از سال ۱۳۹۴ هر فصل هنرجویان آواز مدرسه موسیقی آفرینش یک اجرای آموزشی دارند. هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش، پاییز ۹۷ و بهار ۹۸ برای اولین بار نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و نمایش موزیکال شیرشاه را در زمستان ۹۸ به زبان انگلیسی با اجرای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده‌اند.



منبع: موسیقی ما
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->